云的火花倾泻而下

我永远喜欢我的头像和我封面背景的画师
吹ta们一辈子

fast car

歌词+翻译+乐评

听哭过 是最喜欢的歌了

翻译比较半吊子 如果有错误欢迎指出 不胜感激

 



You got a fast car

你有一辆很快的车

I want a ticket to anywhere

而我希望有去任何地方的车票

Maybe we make a deal

可能我们可以立下约定

Maybe together we can get somewhere

可能我们可以一起去别的什么地方

Any place is better

不管哪里都会更好的

Starting from zero got nothing to lose

从零开始就无可失去

Maybe we'll make something

可能我们可以做出什么事情

But me myself I got nothing to prove

但是我并不是想要证明什么


You got a fast car

你有一辆很快的车

And I got a plan to get us out of here

而我有我们的逃离计划

I been working at the convenience store

我在便利店里打工

Managed to save just a little bit of money

已经攒下了一点点钱

We won't have to drive too far

我们不需要开得太快

Just 'cross the border and into the city

只需穿过边境 进入城市

You and I can both get jobs

我们都可以找到工作

And finally see what it means to be living

最终看到生活的真意


You see my old man's got a problem

你知道我父亲生了病

He live with the bottle that's the way it is

他酗酒 这就是问题所在

He says his body's too old for working

他说自己垂垂老矣不能够工作

I say his body's too young to look like kids

我说他看起来却还年轻 宛若孩童

My mom went off and left him

我母亲离开了并抛弃他

She wanted more from life than he could give

她对生活的需求更多使他不能给予

I said somebody's got to take care of him

我说可总得有人来照顾他

So I quit school and that's what I did

所以我辍学了 就这样吧


You got a fast car

你有一辆很快的车

But is it fast enough so we can fly away

而它足够快 因此我们可以飞离这里

We gotta make a decision

我们要作出这个决定

We leave tonight or live and die this way

我们在今夜离开 或是怎样出生就怎样死去


I remember we were driving driving in your car

我还记得我们曾在那车上 开着开着

The speed so fast I felt like I was drunk

速度飞快 我仿佛喝醉一般

City lights lay out before us

城市灯火被我们抛在身后

And your arm felt nice wrapped 'round my shoulder

并且你的手臂舒服地环在我肩上

And I ,I had a feeling that I belonged

而我啊,我找到了归属感

And I,I had feeling I could be someone, be someone, be someone

而我啊,我感觉自己可以成为我想成为的人了,成为某个人,成为那个人


You got a fast car

你有一辆很快的车

And we go cruising to entertain ourselves

而我们漫游着 充满欢乐

You still ain't got a job

你依然没有找到工作

And I work in a market as a checkout girl

而我在超市里当收银员

I know things will get better

我知道一切都会好起来的

You'll find work and I'll get promoted

你会找到工作 我也会升职

We'll move out of the shelter

我们会从小棚屋里搬出

Buy a big house and live in the suburbs

在市郊买一幢大房屋


You got a fast car

你有一辆很快的车

And I got a job that pays all our bills

而我找到了足够还清债务的工作

You stay out drinking late at the bar

你长久地在酒吧里喝到很晚

See more of your friends than you do of your kids

会见更多朋友而非照顾孩子

I'd always hoped for better

我依然希望一切会变得更好

Thought maybe together you and me would find it

希望可能我们会找到心之所向

I got no plans I ain't going nowhere

我没有计划 也不会无处可去

So take your fast car and keep on driving

所以带着你的快车继续开吧


You got a fast car

你有一辆很快的车

But is it fast enough so you can fly away

可它足够快 因此你可以飞离这里

You gotta make a decision

你要作出这个决定

You leave tonight or live and die this way

你在今夜离开 或是怎样出生就怎样死去


—————

翻译一遍,给人带来的触动更大。

因为那些美好的东西,因为那点相信,所以决定去逃离,去追求更好的生活。歌词看起来很平淡很朴素其实并不平淡朴素。这是生活。困难重重,可是有爱,可以去努力,哪怕换掉三份工作,哪怕住在破败的棚屋。虽然最终是悲伤故事,歌词里也有悲伤,可希望是大过悲伤的。

始终希望,一切都会好起来的,不管什么都会好起来的,所以继续开吧。



评论
热度(2)

© 云的火花倾泻而下 | Powered by LOFTER